Pages

Monday, February 11, 2008

sukun komen perempuan

Kata bapa aku perempuan badan kecil-kecil kuat bebel.
Aku kata semua perempuan kuat bebel.
Kata kawan aku perempuan badan besar sangat sensitif.
Aku kata semua perempuan sangat sensitif.
Kata orang lelaki dari Mars dan perempuan dari Venus.
Aku kata lelaki dari bumi dan perempuan tak tahu dari planet mana.Mungkin Pluto atau mungkin juga dari sistem suria yang lain.
Kata mitos dan cerita-cerita lama perempuan sangat pelik dan sukar difahami.
Aku kata semua perempuan sangat unik.

Kata aku lagi....
Perempuan itu rumit dan merumitkan.Perempuan itu berbeza dan berlawanan dengan lelaki.Dari sudut matematik perempuan adalah pengamiran dan lelaki itu pembezaan.Lelaki cuba memudahkan semua benda tapi perempuan pula nak meng"kompleks"kan segala perkara.
Lelaki menyumpah badak menjadi lembu supaya boleh dimakan tetapi perempuan menyumpah kutu menjadi gajah.Berat le kepala.

Tanya soalan yang sama kat lelaki dan perempuan,dengar jawapan.

Soalan 1:
1+1=?


Jawapan lelaki:
2


Jawapan perempuan:
Ala..awak ni soalan senang macam tu pun nak tanya saya tau.Tak kan tak boleh jawab,masa tadika pun cikgu dah ajar.Jangan le nak hina IQ saya pula.
Ok,saya bagi contoh kat awak ye..Kalau kita pergi shopping,lepas tu ada offer buy one get one free.Awak pun beli le barang tu satu.Harga yang murah tapi awak dah dapat lebih barang..awak paham tak ni?
Eh,awak tanya apa tadi?


Soalan 2:
Kenapa sosej dipaketkan 10 keping sepaket tapi roti hotdog paket 8 je sepaket?


Jawapan perempuan:
Wahh!!!Mana awak dapat soalan camni.Awak baca encyclopedia ke?Awak amik dari Reader Digest ke?Susah sangat le soalan awak ni.Kenapa tak tanya kasut buatan dari mana?guna fabrik apa?berapa range harga?Tak pun tanya je kat KLCC ada berapa kedai?Tau le saya jawab.
Awak bagi je la jawapan.


Jawapan lelaki:
Entah.Tak tahu.



*Takpe lah,kalau anda lelaki,teruskan jadi lelaki.Dan kalau anda seorang perempuan teruskan pengamiran anda*

3 comments:

Anonymous said...

Lelaki pun unik...sbb tu dlm masa 2minit nk kuar dating bole cancel macam tu aje....:((

bluecrystaldude said...

Haha.. love it!

MiZz Lee Jun-KI said...

haha
unik2!
boley buat lawak sesaat ni
haha