Pages

Sunday, October 12, 2008

Selamat Pengantin Baru Aku Betul

Sabtu lepas aku menghadiri kenduri kahwin Dood(sebutan:dud)atau lebih kenali dalam dunia internet sebagai Akubetul.Ada juga yang panggil Bob(panggilan untuk org BADAN BESAR).Aku guna badan besar bukan gemuk untuk menjaga sensiviti semua orang.Maklum le orang dah kawin ni susah sikit.Ada pula yang terasa nanti.

Berikut beberapa keping gambar yang sempat aku snap.


*tempat pengantin bersanding-kecoh gile mamat ni sanding*




Sempena perkahwinan orang yang selalu melepak bersama aku juga rasa sikit-sikit:

Kesedihan
Mungkin akan kehilangan beberapa keistimewaan Dood selepas berkahwin yang bakal menyedihkan aku.

1.KESEDIHAN LEPAK
Sebelum ini dia adalah orang yang paling senang diajak melepak.Tidak kira pukul berapa.Tengok bola dikedai mamak sampai pagi.Borak-borak kosong sampai senja.Main ping pong sampai tengah malam.Tengok bola di stadium.Ohh!!!tak boleh aku bayangkan kalau kena buat semua ni secara solo.



*bahan renjis dan tabur-hampeh!!aku tak sempat guna*




2.KESEDIHAN ALASAN
Nama dia juga boleh dijadikan alasan kukuh untuk melepak.Walaupun aku melepak dengan orang lain,nama dia selalu aku gunakan untuk lepaskan diri.Dia pun pernah guna nama aku kot?Nama sapa aku nak guna lepas ni?Boleh aku guna nama bini kau ke?Kena cari alasan baru ni.


*tepak sireh kot*





Kemarahan/Kemaluan

Aku juga sedikit marah dan banyak malu asyik kena bahan je.Bukan aku sorang je belum kawin.Kenapa aku saja ditanya BILA LAGI?Tanya le Pak Lan (bukan nama sebenar).Nak marah pun tak guna jugak.Kawan-kawan semua tu.Diam lagi bagus.DIAM TANDA SETUJU.Dan pesanan pada mereka-mereka yang sibuk tanya..bila aku sibuk menjemput nanti jangan korang sibuk tak datang pulak.


*pasangan mentah mencuba-cuba...kecik-kecik dah gatal*




HARAPAN
Pehh!!Dah jadi karangan entry aku kali ni.Dood,harapan aku kau tak jadi seperti mereka-meraka yang terdahulu(berkahwin)yang telah diikat telur dan keberanian mereka,dicabut kebebasan mereka dan dirampas kebahagian bujang mereka seperti Saleh(bukan nama sebenar..sekadar contoh hiasan)dan beberapa nama lagi.BERJUANGLAH!!



*pengantin sebenar dan 3 orang pelakon tambahan..percubaan menekel camera man*




Dan untuk mereka-mereka yang berkahwin.

SELAMAT PENGANTIN BARU!!

6 comments:

Mr. Right said...

No worry. Aku tetap macam dulu. Ajak minum, ajak tgk bola, ajak main ping pong. Semuanya ok. Wife aku sporting... :).

Dia tau, kalau lepak ngn geng2 kita ni takkan sampai ke disko. Hahahaha...

sukun said...

bagus2..jangan jadi seperti jantan-jantan lain yang di ikat telur mereka.

Missy CSI said...

uishhh....esok kena sendri baru tau..

Unknown said...

kawin je kun, best kawin nie. tak caya tanya syuk dgn dud. rasa tenang je

lankapo said...

hahah cik softie dah bg warning kun haha

hahahaha..jgn kena rebus terus sudah haha


en nordin,
sedang bahgia yee hehe

Missy CSI said...

hahahaha...i aint control him la...please....