Pages

Wednesday, February 25, 2009

parlimen hari ini

Dan secara rasminya parlimen hari ini di tv1 menjadi rancangan wajib harian aku.
Agak sedih hari ni dah hari terakhir parlimen bersidang.

Parlimen adalah tempat ahli Parlimen kita menunjukan belang masing-masing dan menyampaikan amanah yang rakyat berikan.Sepanjang parlimen bersidang lansung tak nampak Ahli Parlimen kawasan aku bangun menunjuk belang.
Adakah ahli parlimen aku tiada belang?
Atau kawasan aku terlalu aman sejahtera sampai takde isu nak dibangkitkan?
Atau ahli parlimen aku tak amanah?

Kau tak layak diundi.
Nasib baik aku tak undi beliau.
Apa nama pun aku tak tau.

Daripada suasana semalam aku rasa aku nak mengundi di Parlimen Bukit Gelugor.
Bukan setakat tunjuk belang malah beliau siap tunjuk taring.

"pemuda umno cilakak" kata beliau.Berani kan?
Beliau juga nak saman Sultan Perak.Hebat kan?

Ada juga yang kata babi,anjing,pukimak,anakharam,balik isap pepek,haram jadah...bla bla bla dan panjang sekali list ini.

Hebatnya Parlimen.Macam cerita Stephen Chow dulu-dulu.Mencarut sampai pihak lawan berdarah hidung.

Hebat!!!!!

Mungkin ini lah yang dikatakan Rukun Negara yang ke lima,

KESOPANAN DAN KESUSILAAN

No comments: