Pages

Sunday, July 6, 2008

Aku dan JPJ

Macam-macam orang cakap bila sebut pasal kerja kerajaan.Lembab,makan gaji buta, minum
kopi,borak-borak.Kadang-kadang terlebih kutuk tanpa jaga perasaan pekerja-pekerja kerajaan yang memang bagus.Sebagai membela nasib pekerja kerajaan yang selalu dihina aku paparkan kisah aku berurusan dengan JPJ Wangsa Maju:


*aku berurusan ikut telefon*

Aku:Dail 03-4024120

trut trut tru trut (8x)

JPJ:Terima kasih kerana menhubungi JPJ bla bla bla .... Sila tekan nombor sambungan atau tekan 8 untuk rujukan jabatan.

Aku:Tekan 8

JPJ:Sila tekan 1 untuk khidmat pelanggan, 2 untuk aduan, 3 pendaftaran kenderaan, 4 bla bla..., 5 untuk maki JPJ, 6 bla bla ...... dan 9 untuk tamat perbualan.

Aku:Tekan 1

JPJ:tong teng tong teng tong teng (muzik bangang 2,3 minit)
Maaf,gagal mendapat bantuan.Sila tekan 0 untuk bantuan telefonis,tekan #untuk mencuba lagi atau tekan 9 untuk tamatkan perbualan.

Aku:Tekan 0

JPJ:tong teng tong teng (muzik bodoh)
Gagal dapat bantuan.Sila tekan 0 untuk bantuan telefonis,tekan #untuk mencuba lagi atau tekan 9 untuk tamatkan perbualan.

Aku:Tekan #

JPJ:Terima kasih kerana menhubungi JPJ bla bla bla .... Sila tekan nombor sambungan atau tekan 8 untuk rujukan jabatan.

Aku:Tekan 8

JPJ:Sila tekan 1 untuk khidmat pelanggan, 2 untuk aduan, 3 pendaftaran kenderaan, 4 bla bla..., 5 untuk maki JPJ, 6 bla bla ...... dan 9 untuk tamat perbualan.

Aku:Tekan 2

JPJ:tong teng tong teng teng(muzik bangsat) .Tiada jawapan.
Untuk mula tekan 1
bantuan operator tekan 0
lain-lain tekan #
rujukan tekan 8
tamat tekan 9

Aku:Tekan semua sambungan yang ada.

JPJ:tong teng tong tong geng..Tiada jawapan
tong teng tong teng macam sial..Gagal dapat bantuan

Aku:Letak telefon pelan-pelan sambil memuji-muji kehebatan dan kecekapan JPJ.

Jadi pada mereka-mereka yang tak pernah berurusan jangan nak komen saja.Jangan nak pandai-pandai kutuk.Sebenarnya tak teruk mana pun staff gomen ni.

2 comments:

Anonymous said...

Hari apa yg dicall ... kalau hari sabtu dan ahad hantu ajer ada kat pejabat JPJ

MiZz Lee Jun-KI said...

like this add!
really..
its prove the goverment 'love' to make our bill 'melambung' and make it lost our credit a lot..
damn! i know how it feel..
wait n wait but there no answer..
buang mase, buang duit buang karan(sbb nak caj enset) HUH!