Pages

Thursday, December 4, 2008

konsep konsep marketing

Hai adik-adik.Hari ni Abg Sukun(AS) nak kongsi dengan adik-adik apakah konsep pemasaran.AS baca dari hasil penulisan seorang Prof marketing ni.
Sila le adik-adik baca dan cuba paham ye.Yang tak paham boleh tanya Abg.

1.AS nampak awek cun masa lepak kat kedai mamak.Abg pun pergi tegur "Hai,saya Sukun,saya hensem,nak dating dengan saya?"-Ini namanya Direct Marketing.

2.AS tengok bola dengan kawan-kawan kat kedai mamak.Sekali ada sorang awek seksi.Kawan Abg pun pergi cakap "Sana Sukun,dia hensem,perut ketak,nak berkenalan dengan dia?"-Ini namanya Iklan

3.AS nampak awek cun kat bus stop.AS pun minta nombor phone.Malam tu AS call awek tu cakap "Hello,saya brader macho tadi,mau dating dengan saya?"-Ini Telemarketing

4.Ada awek cun kat stesen lrt,hujan renyai-renyai.AS bawa payung,hantar dia sampai kereta,tolong bukakan pintu kereta.Lepas tu cakap "awak lawa,saya macho,sudi dating?-Ini PR

5.Awek seksi tengah shopping dalam tesco.AS pergi cakap "saya hensem,sopan,budiman dan berbudi bahasa,mau dating?"Awek tu angguk-angguk.-Ini Customer Feedback

6.Awek cun yang AS jumpa minggu lepas call ajak jumpa.AS pun pergi cakap "mau dating lagi?"-Ini After Sales Service

Baiklah adik-adik,sampai sini saja kelas pemasaran kita kali ni.Kalau ada soalan jangan segan silu nak tanya kat Abg Sukun ye.

1 comment:

MiZz Lee Jun-KI said...

hi hi
market ke?
ke bajet je?
ha ha ha