Pages

Thursday, December 18, 2008

Mawi / Ekin vs Rita / Zafuan

Regu campuran ini sangat berbeza.Regu pertama Mawi dan Ekin (MnE)merancang berbulan-bulan perkahwinan mereka.Ditaja pelbagai pihak rasanya.

Ada juga yang mencemuh,mengutuk dan menghina.MnE cuba memeriahkan majlis perkahwinan mereka.Pelik juga bila ada pihak yang dengki dengan tajaan dan sebagainya.
Kalau MnE nak berarak keliling Malaya pun kita peduli apa?Asal kan diorang mampu.Asalkan ada yang nak taja.Hidup tak dengki tak boleh ke?

Apa yang aku nak kata ialah betapa bersungguh MnE buat persiapan perkahwinan.Siap ada gambar pre-kahwin.Tengok le:



Mawi-Seronoknya nak dapat bini!!




Ekin-Hensem juga kanda ku ini




Mawi-Penat le kanda sorong basikal ni dinda
Ekin-Nanti sampai rumah dinda kasi upah ye kanda





Mawi-Yey yey nanti dapat upah




*Muka riak lepas dapat upah*




Astro-Tak kering lagi telaga minyak ni rupanya


Letak tepi kisah MnE.Doakan kebahagian mereka.Jangan dengki-dengki.
Tak baik.Tuhan marah.


Masuk kisah regu kedua, Rita Rudaini dan Aidil Zafuan(RnZ), mereka sangat low profile.Kahwin diam-diam saja.Tak minta tajaan.Tak pergi kursus kot(si Zafuan).Tak payah majlis besar-besar.Dan yang pasti tak minta restu mak bapak pun masa nak nikah.Hebat betul.

Setahu aku perempuan suka majlis meraka perkahwinan yang meriah(betulkan jika aku silap),tapi mungkin bagi perkahwinan pertama saja kot.Yang kedua,ketiga dan keseterusnya kalau ada lagi dah tak kisah barangkali.Aku kurang pasti.

Kalau nak baca lebih anda boleh baca kat blog MAMAT JUWIE.Huraian beliau lebih detail.

Pesanan aku:

Rita:Kau dah kawin,taat le pada suami.Berbaik le dengan mentua kau.Minta restu.Daftar perkahwinan kau.Jangan nak melalak dikemudia hari bila dah kena sliding tackle.

Aidil:Kau dah kawin,tapi kau tetap kena taat kat mak bapak.Minta restu.Tak bahagia hidup kau kalau mak bapak murka.Kalau bahagia pun dunia je,akhirat confirm tak lepas.Kena red card(nuraka) kau nanti.Syurga bawah telapak kaki ibu.Sathianathan tak ajar ke?Patut le team Malaysia kalah.

Mak bapak Aidil:Cuba le berbaik dengan anak menantu.Restukan perkahwinan tu.Jangan bermasam muka.Bagi mereka peluang kedua.Sathinathan pun dapat tau,ni kan pula anak sendiri.Maafkan lah Aidil.Aku tak sanggup tengok team Malaysia kalah lagi.

No comments: