Pages

Wednesday, October 3, 2007

aku berjaya menjadi warganegara Malaysia..tahniah pada aku dan JPN

Semalaman aku tunggu IC aku pulang kepangkuan.
Hampeh.
Takde siapa yang nak pulang kan ke?
Aku tak tau siapa yang jumpa.Simpan je la.Simpan elok-elok.

Tadi aku dah buat yang baru.
Malas betul nak berurusan kerajaan dalam bulan puasa ni.
Banyak sangat menguji kesabaran.Lambat.Lembab.
Ramai sangat orang.
Dah macam Puduraya masa dekat nak raya.
Padat.
Dah macam jalan kat KL masa hari hujan.Lebat atau renyai.
Sesak.
Dah macam neraka jahanam.
Penuh.
Kata orang le.

Tadi masa aku sampai JPN,aku terkejut.
Kat pintu masuk memang sesak.Ada dekat 30 orang india dekat situ.
Ada keluarga india tengah celebrate anak dia kahwin.
Daftar perkahwinan kot.
Aku mencelah masuk.Aku tak nak mengganggu majlis.
Dia orang nak ambil gambar.Silakan.

Kat dalam sunyi je.
Tak ramai orang.Tak macam yang aku jangka.
Lengang.Macam KL masa hari raya.

Kali terakhir aku datang memang penuh sesak.
Nak ambil nombor giliran pun kena beratur.Masa tu aku nak tukar ke My kad.
Memang mencabar.Mau je rasa aku buka puasa.
Tapi masa tu bukan bulan puasa pun.

Ambil nombor giliran.
Lepak kejap sambil baca paper.Tak sampai 15 minit dah sampai giliran.
Kerani pun mesra semacam.
"Bagus JPN ni.Saya mesti pilih."kata aku tiru iklan Bank Rakyat.

Lepas tu masuk part yang paling aku tak suka.
Kena ambil gambar.Aku tak fotogenik.
Kalau masuk Mr Asia mesti aku kalah Mr fotogenik.
Yang lain memang boleh menang sangat.
Kamera selalu suka ubah gambar aku.Keperibadian aku.
Sebab tu aku tak suka bergambar.
Semua kamera menipu.

Kali terakhir aku berpuas hati dengan hasil gambar masa aku bergambar untuk majalah sekolah.Dah beberapa tahun yang lepas.Memang bergaya.
Gambar tu punya pasal le aku dapat surat peminat,walaupun aku tak reply.
Terima kasih peminat-peminat ku.

Setelah melalui detik-detik sukar.Aku berjaya juga buat IC baru.
Untuk sapa-sapa yang belum tau lagi.
Kadar denda kehilang IC yang baru adalah seperti berikut:

Kali pertama=RM 100
Kali kedua=RM 200
Kali ketiga dan seterusnya=RM 300

Dan jangan lupa caj RM 10 sebagai bayaran permohonan.

Oleh itu kawan-kawan.

Jangan hilang IC lagi.
Dan
Jangan kutuk kawan yang hilang IC.


Yahoo...Aku ada IC raya yang baru.

No comments: