Pages

Tuesday, October 23, 2007

kalian semua memang barua

Akhirnya aku tau apa yang mendorong aku menulis.
Marah.Ya.Kemarahan membantu dan mempercepatkan tindakan sel-sel otak aku mencerna persekitaran lalu aku mencerca persekitaran yang menyebabkan aku marah.


Patut le macam dah lama je aku tak menulis.Bulan kesabaran(bulan puasa) dan bulan kemaafan(bulan syawal) memberikan pada kuasa marah aku.Aku pula memang dari golongan penyabar.

Tapi semalam 2,3 mangkuk telah mengbangkitkan kemarahan aku yang selama ini tersimpan.Kemarahan yang berjaya dibendung dengan amalan puasa dan amalan kemaafan ku.Nafsu amarah yang telah aku tewaskan selama ini.Akhirnya terlepas.
Kalian semua memang barua.
Barua-barua yang tidak menepati janji.
Barua-barua yang kononnya nak main futsal.
Barua-barua yang menyebabkan aku menunggu selama sejam.

Sepatutnya aku main futsal semalam.Sepatutnya ada 10 orang untuk menyedapkan dan melengkapkan permainan.
Tapi yang datang 9 orang je.

Ada seorang kawan lagi janji nak datang.Biar aku namakan dia Suparman.
Rumah Suparman dekat je.Sepatutnya dalam masa 15 minit dia dah boleh sampai.Tapi Suparman ada agenda lain.Dia hantar teks mesej kata sakit badan.
Aku terus sakit hati.

Aku try macam-macam.Ajak orang sana sini.Takde yang berani nak join.
Penakut.
Sekumpulan manusia bacul.

Balik dengan muka bengang.Hati panas.Perut lapar.


ARGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHH

No comments: