Pages

Friday, September 28, 2007

semalam berbuka puasa..manusia memang rakus

Aku tak tau nak tulis apa hari ni.
Tadi ada sorang kawan suruh tulis pasal berbuka semalam.
Ok le tu.Sumbangan idea anda agak bagus.Thanks Cris.

Aku memang nak tulis dah,tapi takut kurang lak pahala puasa aku ni.
Ada saja yang tak kena.Nak letak gambar pun tak boleh.Handphone aku buat pasal semalam.
Lansung tak boleh on.Tuan dia yang puasa dia pula yang letih.
Tak boleh le amik gambar.Aku tak bawa kamera pula tu.
Kalau bawa tapi suruh orang pegang baik tak payah bawa je Raul.

Berbuka kat Ani Sup Utara.Janji dalam 30 orang.Yang datang 11 je.
Sabar.Puasa ni.
Bufet.Sapa cepat dia dapat.Muka-muka rakus terpampang semalam.
Aku ambil yang paling senang.Sup ayam,kuih,air bla bla bla.
Oi kak Ani,apsal takde tamar ni.Aku bukan minta Yusof Taitoob pun.
Cukup le sekadar tamar.Bufet berbuka puasa konon.
Duduk kat meja.
Tunggu kurang sikit manusia.Lepas ni boleh ambil lagi.Banyak makanan tu.

Kesilapan yang nyata.Lepas telan kuih,sup dan cecair-cecair manis masuk keperut aku di ajak sorang kawan menghirup udara segar.
Sebatang marlboro versus sebatang kretek.
Aku perlahan kan sedut dan tarik.
Si kawan itu mencepat kan lagi.Rakus.
Cuba saingi rentak aku.
Relaks bang.
Tinggal lagi 1/5 kretek dia dah buang.Jom makan.

Masuk.Aku singgah nak ambil nasi.
Alahai.Kau dah ambil ke?
Ambil nasi.Separuh.Aku tawaf meja makanan sepanjang padang futsal,takde apa lagi yang tinggal.Semua dah keatas meja.Meja orang lain.Meja manusia-manusia rakus yang rasa dirinya berpuasa empat hari empat malam.
Aku makan je apa yang ada.
Bukan le niat datang nak makan semata-mata.
Cukup le jumpa kawan-kawan.

Lepas ni ada le 2 3 lagi majlis camni.
Kalau dah janji mesti le pergi.
Jangan main janji je.
Jangan le main InsyaAllah je.

Sapa yang tak datang semalam?

No comments: