Pages

Thursday, January 24, 2008

kau pergi jua,setelah....




*tiffany terbaring kaku




Ini seekor ikan.Nama ikan ni Tiffany.Kenapa Tiff diam saja?Sebab dia dah mati.Kenapa dia mati?Aku pun tak tahu.

Setiap pagi aku bagi kau makan.Setiap hari kecuali hari sabtu dan ahad,dan kadang-kadang hari perayaan.Sebab kau tak sesuai makan kuih raya.Nanti kau sakit perut,berak penuh aquarium.

Tapi Tiff mati juga.Mungkin tak sesuai letak makanan ikan dalam tin biskut.


Kronologi kematian Tiffany

-hari isnin,kedatangan aku disambut seperti biasa oleh tiffany,mesra dan sedikit rakus , mungkin kelaparan selepas dua hari tidak makan.Masa aku nak balik Tiff mundar-mandir kat dasar aquarium.Pelik.

-hari selasa,kedatangan aku disambut satu Tiffany saja(aku ada dua ekor ikan yang sama dan serupa,aku tak tau nak bezakan,jadi aku bagi nama yang sama,satu nama untuk 2 ekor ikan,Tiffany) yang menungguku.Yang satu lagi tercungap-cungap kat dasar aquarium.Nyawa-nyawa ikan.Biasa le,nama pun ikan.Ketika aku nak melangkah balik,keadaan Tiff makin teruk.Nyawa-nyawa anak ikan saja.Terperuk kat dasar aquarium dan merenung ku dengan pandangan sayu.Aku blah.


Dan hari rabu,ketika berjuta manusia memenuhi semua kuil diSelangor dan Perak menyambut Thaipusam,ketika kita masih lagi dikejutkan dengan kehilangan adik Sharlinie dan berusaha keras mencarinya,ketika Faizal Tahir masih menyesali aksi tayang perut bulat,lalu tak boleh perform untuk AJL walaupun dua lagunya masuk final,padan muka kau si perut boroi,dan ketika komputer bangsat ni tersangkut-sangkut mengganggu penulisan aku,sepatutnya aku dah siap entri ni satu jam yang lepas,ketika itulah Tiffany menghembuskan gelembung-gelembung udara yang terakhir dan tinggal satu lagi Tiffany terkedu keseekoran tak berteman.


Dah.Aku dah malas nak tulis.Haram jadah punya pc.
Restart.

5 comments:

Anonymous said...

tiffany goreng berlada or masak tiga rasa, or stim portugis, lemon stim,sweet sour...hurm..ok juge..

sukun said...

duyung yang kejam.

Anonymous said...

jgn sedih ye...bersabar lah...Tuhan lebih sayang tiff tu...kalo duyung nk makan tiff goreng ke apa ke kasik je....kesian duyung...

Anonymous said...

taknak ler...ntah hape si sukun bg mkn kat arwah tiff nyer spanjg hayat ikan tu...

Anonymous said...

hoh! ikan sian!!!!!!!! si zalim yg xde hati n perut. tah cner kodos mkn.
lalala~