Pages

Wednesday, January 30, 2008

malas kah aku atau sudah kering?

Semenjak dua ni aku dah makin kurang menulis.Ditambah dengan sedikit sibuk situ dan sini sampai aku tertanya.

Aku takde idea ke?

Atau aku sudah malas?

Kadang-kadang rasa pelik bila ada orang ada 2, 3 blog.Macam mana dia handle semua?
Yang ada 8 blog pun ada.Kau memang dasyat.Tapi kena buat rangka dulu sebelum tulis.WAhh!!
Dah macam buat essay kat sekolah je.Komited sungguh.

Dulu aku pernah pernah masuk kursus motivasi.Kes kena paksa le ni.Semua orang kena ikut turutan.Memang tak boleh lari.Dua hari tu,nak dengar orang cakap benda-benda motivasi.Bosam gila.

Sekali Miss Geli (aku tak tau nama dia) tanya:

What make you do your best?

Semua kena jawab pula tu.Dah macam kat sekolah.Bertambah le aku benci kat sessi motivasi.Macam-macam jawapan ada.Duit,perempuan,pangkat bla bla bala.
Sampai le turn aku.

Aku bangun.
Aku jawap:Takde.
Aku duduk.

MG:Takde?Apa-apa saja yang yang memberi motivasi.

Dan untuk itu aku terpaksa terangkan secara panjang lebar.
Aku bangun sekali lagi.

"Saya tak perlukan motivasi untuk bekerja sebab bekerja adalah tanggung jawab saya.Saya digaji untuk membuat kerja.Saya bersikap profesional,tidak membawa masalah luar masuk ketempat kerja dan begitu juga sebaliknya.Bagi saya orang yang perlukan motivasi untuk membuat kerjanya adalah orang yang lemah dan tak profesional".

Aku duduk.MG angguk-angguk.Aku tak tahu dia setuju ke tidak.Aku tak kisah.

Dan hari ini,aku tercari-cari apa yang menyebabkan aku nak menulis.

Adakah duit?seperti blog lain yang penuh iklan.

Atau aku perlu pembaca?Kalau ikut statistik ada je orang masuk blog aku.Tapi ada juga orang cakap aku sendiri yang masuk.Suka-suki kau je kan?

Atau aku perlu marah setiap hari?Sebab aku buka blog ni pun atas kemarahan.Marah juga pencetus semangat aku tulis.Tapi aku nak marah sapa setiap hari.

Hari ni aku boleh marah mamat yang tackle kaki aku sampai nak patah semalam,tapi esok,lusa sapa lagi aku nak marah.

Perlu ke aku marah Faizal OIAM?Apa salah dia kat aku?
Perlu ke aku marah Lini atau penculiknya?
Perlu ke aku marah Lingam?Nanti orang cakap aku racist pulak.


Malas le aku nak tulis lagi.

8 comments:

Anonymous said...

malas..nk menulis lagi?
nak tutup blog ke?

Anonymous said...

Alhamdullilah. Kita tidak memerlukan penulis2 sampah seperti dia lagi.

sukun said...

hahaha...tak tutup tapi tak tulis je kot.

Anonymous said...

seeloknya kau x stop menulis.
ni la masenye kau berkarya.dah seharian asyik dengan nombor dan kira2 je. sesekali nk jugak tukar channel.

Anonymous said...

seeloknya kau x stop menulis.
ni la masenye kau berkarya.dah seharian asyik dengan nombor dan kira2 je. sesekali nk jugak tukar channel.

Anonymous said...

bagusla kalau x tutup blog.

sukun said...

nombor dan kira-kira...apa kau ingat aku cikgu matematik ke?

Anonymous said...

kau kan engineer...mesti dah biasa dengan nombor dan kira-kira.