Pages

Monday, December 31, 2007

18.5

Macam tak cukup makan je.

Kenapa kau kurus sangat ni?

Badan macam mat pet.

Muka je handsome,badan keding.

Ada bela ke?

Aku tak sanggup lagi jadi mangsa kutukan sebegitu.Telinga berdesing.Aku dah bosan.Ayat-ayat macam tu mengguris hati dan perasaan aku.Pedih.Aku kena buat sesuatu.Sesuatu yang serius.Mungkin perlu letak dalam bajet 2008.Kena jadikan ini keutamaan aku tahun ni.Azam tahun baru?Akupernah ada azam ke?

Aku mahu 6 packs kat perut aku.Yang aku ada sekarang 4 saja.Kadang-kadang 2.Lepas makan dan minum lebih sikit jadi 1.Mana cukup nak jadi model boxer CK.Aku perlu 2 lagi.2 packs yang berkualiti dan tahan lama tanpa maintenance ataupun low maintenance.

Dah macam-macam usaha aku buat,tapi bukan senang rupanya nak menggemukan diri.Macam-macam tips orang bagi.Semua aku cuba.Hampis semua rasanya.Tips yang pernah aku dapat.

Makan.
Ada orang suruh makan banyak.Sori,aku memang tak biasa makan banyak.Tangki pun kecik je.Aku cuba makan banyak kali.Kadang-kadang sampai 5,6 kali sehari.Sarapan sampai kudapan.Lansung tak naik badan aku.
Ada juga orang yang suruh makan lewat malam.Pukul 11,pukul 12 tengah malam.Pukul 2 pagi.Semua pun tak jadi.Tak cukup lewat ke.Tak kan nak aku makan malam pukul 5 pagi.Itu sarapan namanya.Mcdonald pun dah bukan masa tu.
Kesimpulan aku:Makanan bukan punca kegemukan.

Makanan tambahan.
Abang aku pernah cuba benda macam ni.Memang menjadi dalam masa yang singkat.Menaikkan nafsu makan dan membantu pembakaran kalori kalau tak silap aku.Entahlah.
Dan perlu diteruskan walaupun badan dah macam Sazali Samad.Maksudnya berterusan.Apa jadi kalau tak teruskan?Badan akan turun dan lembik lebih teruk dari keadaan asal.Dalam ayat lain,cepat naik cepat turun.Tak puas kan?
Dah macam dadah pun ada.

Aktiviti sampingan.
Kata orang tidur boleh menyebabkan badan naik.Penipu.Aku tidur 10 jam satu hari pun macam tu juga.Terang dan nyata tidur bukan lah penyebab.Aku selalu bersenam.Gaya hidup sihat.Dan aku tak rasa dengan bersukan akan menyebabkan badan aku susut atau tidak bertambah?Salah ke?Dan tips yang aku dapat tapi tak pernah dicuba atau dipergunakan sepenuhnya lagi setakat semalam.

Kalau kau tak isap rokok mesti badan kau naik?

Aku tak percaya sangat.Dah banyak mitos yang aku dengar pasal rokok ni.Sakit jantung,kanser,parkinson,paru-paru,bla bla bla bla lemah syahwat bla bla bla.Kiranya rokok ni penyebab 1001 penyakit le.Ye ke?
Tapi demi mendapat 6 packs aku menggagahkan diri percaya mitos ini.Setakat ini dah dekat 1 hari aku tak isap rokok.Last aku isap rokok masa tengok Liverpool seri dengan Man City semalam.Celaka Thaksin.Dah lebih 12 jam ni.Tahniah pada aku.TApi dari tadi terasa sedap je rokok yang ada dalam poket aku ni.
Aku harap boleh nampak kesan dengan kadar segera atau aku akan naik angin dengan pembawa-pembawa mitos tersebut.Berdoalah kalian pembawa-pembawa mitos sekalian.
Kawan aku hisap rokok banyak tapi gemuk juga.Ya.Kau yang gemuk.Apa senyum-senyum?

Semuanya demi ini.Ini angka yang aku cari.18.5.
( beratxberat)/tinggi=18.5

Kata orang seks juga boleh menaikkan badan.Ada sapa-sapa nak seks dengan aku suka sama suka tanpa komitmen.Hantar email kat aku tau.

4 comments:

Mek Rose said...

aku nak tambah satu lagi mitos kat ko..
kate org..tinggalkan terus merokok tu..sure badan ko naik..kueng3x

Mek Rose said...

opss..tercicir..xdela keding sgt kan...wehehehe

sukun said...

yang sedang-sedang saja.

Anonymous said...

bagus la berenti merokok tuh....tp tak pyh la sebok cari sex partner plak...dosa la..nk kena backhand ke...