Pages

Wednesday, December 12, 2007

aku takde kawan

Agak menyedihkan.Tapi ni le kebenaran.Kebenaran dan hakikat yang menjadi fakta yang aku kena terima.Semalam dan kelmarin aku mengumpul kawan-kawan untuk main futsal.Selalunya aku tumpang main yang orang lain dah aturkan.Cukupkan korum je.Baru aku tahu susah juga nak cari 9 orang yang boleh meluangkan masa untuk main futsal.TErima kasih pada yang sudi dan yang susah payah ajak kawan-kawan lain ikut serta.Aku hampir putus asa.

Aku kena terima hakikat ni.Memang aku tak ramai kawan.Lepas ni aku kena cari cara lain untuk gaya hidup sihat.Atau main futsal dengan kawan-kawan perempuan?

Antara pilihan yang aku ada:

cari ramai kawan
Untuk meneruskan gaya hidup sihat berfutsal aku kena cari lagi ramai kawan lelaki yang aktif dan bersukan serta sihat tubuh badan.Maknanya boleh main 1 jam tanpa henti bila orang ngam-ngam 10 orang.Susah.

cari sukan lain
Aku boleh cari sukan lain yang tak perlukan ramai peserta dan sukan yang aku suka atau paling kurang pun sukan yang aku boleh paksa diri sendiri suka.

pilihan sukan
-boling
-golf
-jogging
-squash

Sila bagi cadangan kalau ada.


cipta sukan lain
Sukan dan aktiviti solo yang ada tak menarik sangat.Jadi aku kena cipta aktiviti-aktiviti baru yang boleh menarik minat aku sendiri untuk teruskan gaya hidup sihat tanpa kawan-kawan.
Antaranya:

push up karaoke
berkaraoke sambil melakukan push up.Bukan saja boleh dapat badan yang sihat serta tangan yang kuat malah aku juga boleh menghasilkan anak tekak yang bertenaga.Semakin panjang sesebuah lagu makin baik le hasilnya.
Apa kata kalau aku mulakan dengan lagu-lagu berirama rock?

jodoku
Jogging sambil selesaikan sudoku.Bukan sekadar senaman otot malah senaman otak yang bagus.Baru le nama nya badan cergas minda cerdas.Mulakan dengan sudoku peringkat awalan atau beginner.
Sudoku juga boleh digantikan dengan benda lain untuk menyesuaikan dengan tahap iq masing-masing seperti kokoru atau selesaikan teka silang kata.



Kalau sesapa ada lagi sukan yang menarik yang boleh dilakukan secara solo tolong bagi kat aku ye.Mungkin sukan-sukan begini boleh membantu aku meneruskan gaya hidup sihat.

1 comment:

Anonymous said...

apa2 aja yg kau merepek nih haaaa???