Pages

Tuesday, December 4, 2007

siapa huduh/hodoh??...satu lagi siri realiti tv

Memang dah banyak rancangan realiti tv sekarang ni tapi rasanya masih boleh kita tambah dengan realiti-realiti yang lebih penting.Realiti yang lebih realiti.Realiti kehidupan orang-orang kita sekarang ni.Dengan ini aku cadangkan stesyen-stesyen tv adakan realiti siapa huduh.

Dengan berpandukan siri realiti yang sedia ada.Jadi sebagai panduan untuk rancangan baru ni adalah seperti berikut:

Nama siri:

Siapa hodoh?? Masih dalam peringkat perbincangan.Tapi tajuk yang ringkas dan tepat macam ni lebih baik untuk pasaran kita.Sila nyatakan cadangan anda.

Para Juri:

Tiga orang juri tetap dan diikuti juri jemputan setiap minggu.Juri bole dipilih dari orang awam saja.Untuk mendapatkan rating yang bagus ambil saja juri-juri dari golongan manusia yang dah popular.Cadangan aku.Mawi, Pak Lah dan Aku.Memandang juri-juri tetap adalah lelaki tampan maka lagi indah kalau ditambah dengan juri jemputan dari golongan wanita untuk menarik lebih ramai penonton.Mulakan dengan Nasha Aziz diikuti Erra Fazira,Jeslina Hashim,Chef Wan, dan disiri akhir aku cadangkan kita ambil Datuk Siti.Jangan lupa Syafinaz kerana vokal juga adalah penentu dalam pertandingan ini.Cadangan akan dipertimbangkan.

Kriteria-kriteria:

Rancangan ini adalah untuk memilih siapa paling hodoh di Malaysia.Pakej yang lengkap dicari adalah wajah,suara dan perangai atau sifat semulajadi.Sifat yang dibuat-buat tidak akan dilayan.
Wajah yang dicari mestilah hodoh semulajadi.Muka pecah dan tak tahu malu.Suara yang sumbang dah tak sedap didengar dan juga sangat kuat hingga tak perlukan pembesar suara untuk membuat pengumuman.Makin kuat dan pecah suara makin banyak markah.Perangai ni sangat subjektif tapi tak payah risau sangat.Ramai je yang perangai hodoh.Tak semua juri mampu nilaikan.

Ujibakat:

Amat menjimatkan kos kerana tak perlu adakan tak sediakan ujibakat.Untuk siri pertama pihak juri hanya perlu berlegar sekitar komplek-komplek membeli belah,pengangkutan awam seperti bas,komuter,lrt dan monorel dan juga sekitar kedai mamak dan pub.Biasanya ramai je yang hodoh berpeleseran kat tempat macam ni.Makin lewat makin hodoh.

(Perhatian:Tumpukan pada cara pergaulan dan percakapan bakal peserta)

Kategori:

Rasanya perlu diasingkan kategori lelaki dan perempuan sebab tahap hodoh tak sama.Umur 15 dan keatas.Makin berusia makin banyak markah.Ataupun boleh adakan siri lain untuk yang berumur 50 tahun keatas.Nama rancangan Si Tua Nak Mampos Tak Sedar Diri.


Prospek:

Tak adil le kalau dah jadi pemenang nanti takde masa depan pulak kan.Pemenang-pemenang boleh diberi watak-watak yang sesuai.Watak yang hodoh.Dengan cara ni tak payah le kita nak menghuduhkan pelakon-pelakon yang sedia ada.Pelakon-pelakon juga tak payah buat home work dengan watak baru.Ambil saja pemenang rancangan siapa huduh/hodoh?? untuk watak-wayak hodoh.

Seterusnya kita boleh adakan pertandingan siapa huduh/hodoh?? peringkat antarabangsa.Pemenang itu kita gelarkan sebagai Manusia Terhodoh Cakerawala.



Daftar segera dengan menghantar email pada aku.

2 comments:

MalayMind said...

Kuhnz,

Aku sudah tentu takkan mampu ke final beb.

Tapi kalaulah antara kao dan aku masuk ke final, aku tau, kemenangan pasti dipihakmu.

Haha

sukun said...

malaymind,
gua rasa lu johan beb